Här hittar ni vanliga frågor som vi ofta får av kunder.

Hur fungerar frakten?

Vi skickar alla våra paket med DHL. Paketet skickas oftast inom 2  arbetsdagar från vårt lager om det är en lagerförd produkt. Är det en icke lagerförd produkt är leveranstiden 5-10 arbetsdagar. Standardfrakt kostar 89 kr, då levereras mattan till närmaste DHL-service point. Om mattan har en bredd som är större än 150 cm kommer den att skickas som hemleverans till standardfraktspris, annars kostar hemleverans 399 kr, du blir då kontaktad av DHL för att välja en leveranstid. Företagspaket kostar 249 kr. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 4 000 kr. Vid vårt lager i Riddarhyttan går det att hämta ut paketet utan extra kostnad, och detta sker då efter överenskommelse med oss. 


Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi använder oss av Klarna Checkout samt Swish för handel. De betalningsalternativ som finns tillgängliga är följande: kort (Visa, Mastercard och American Express), internetbank (Nordea, Swedbank, SEB, Handelsbanken), faktura, delbetalning, Klarna Direkt och Swish.


Hur reklamerar man en produkt?

Om produkten vi har levererat är felaktig eller skadad så ska du kontakta vår kundtjänst, antingen via info@allamattor.se eller via chatten. Skicka gärna med bilder för att snabba upp processen.


kan ni hjälpa mig köpa en matta som inte finns i ert sortiment?

Absolut! Vi har lång erfarenhet & ett stort kontaktnät inom matt- & tvätteribranschen. Kontakta oss på info@allamattor.se så hjälper vi dig hitta rätt produkt eller ett likvärdigt alternativ.